Sosyal Medya Danışmanlığı Nedir ve Ne İşe Yarar?


Hayatımıza sosyal medyanın girmesiyle birlikte markaların sadece bu işleriyle uğraşan departmanları ortaya çıkmaya başladı sosyal medya danışmanlığı diye bir meslek oluşmaya başladı.

Sosyal medya danışmanlığı mesleğinin ortaya çıkmasındaki en büyük etken, hemen her marka için sosyal medya ve internet çalışma hayatının olmazsa olmaz bir parça haline gelmiş olmasıdır.

sosyal medya danışmanlığı

Bu değişim profesyonel iletişim yöntemlerini de değiştirdi. Kurumlar halka ilişkiler ve pazarlama faaliyetlerini sosyal medya iletişime göre düzenliyor. Çünkü artık sosyal medyada olmak veya olmamak gibi bir tercihleri yok.

Her an birileri kurumunuz ile ilgili olumlu veya olumsuz fikirlerini paylaşabilir ve bu fikirler neredeyse ışık hızında insanlar arasında yayılıp kanaat oluşturabilir. Kısacası sosyal medya kullanımının artmasıyla pazarlama kuralları da değişti.

Günümüzde pazarlama faaliyetleri yüksek bütçeli televizyon reklamları, gazete veya açık hava reklamları yerine daha düşük maliyetlerle kurumunuzun sosyal medya iletişimini geliştirebilirsiniz. Gerçek insanlarla birebir ilişkiler kurarak onlara faydalı içerikler sunarak kurumunuzun mesajlarını, ürününüz ve hizmetleriniz hakkındaki bilgileri doğru insanlara ulaştırabilirsiniz.

Sosyal medya sayesinde işiniz için yeni fırsatları görebilir. Rakipleriniz karşısında avantajlı olursunuz. Müşterileriniz ile sürdürülebilir bağlar kurabilir onların ihtiyaçlarını doğru bir şekilde karşılayarak marka elçileri oluşturabilirsiniz.

Sosyal medya ile halkla ilişkilerinde kuralları değişti. Gazeteciler ve televizyoncular sosyal medyayı bir haber kaynağı olarak kullanıyorlar. Kurumunuz hakkındaki haberleri gazete ve televizyonlarda yayınlatmak için sosyal medyada var olmalısınız. Üstelik mesajlarınızı doğrudan kamuoyuna duyurmak için internetin sağladığı tüm avantajlardan da yararlanabilirsiniz. İnsanların sizden haberdar olması için artık daha fazla seçeneğiniz var.

sosyal medya danışmanlığı nedir

Sosyal medya danışmanlığı yapan firmalar, Facebook, Twitter, Instagram aklınıza gelebilecek her mecrada markanıza ait post çıkarlar, bu içeriklerin ne kadar sıklıkla girileceği, hangi kategorilerden kaçar tane girileceği, hangi mecrada nasıl bir iletişim yapılacağını koordine ederler. Dijital dünyada o marka hakkında neler konuşulduğunu takip eder. Olumlu veya olumsuz bu geri dönüşler için markayı yönlendirip aksiyon almasına yardımcı olur.

Sosyal medya danışmanlığı firmaları reklam çalışmalarınızı yönetir, reklam bütçenizi en ideal şekilde nasıl kullanabileceğiniz konusunda sizi yönlendirir.

Peki şimdi ne yapacaksınız? Ücretsiz bir Facebook ya da Twitter hesabı açıp, insanların size ilgi göstermesini bekleyebilirsiniz. Ancak internetteki milyonlarca sosyal mecra içerisinde fark edilmek düşündüğünüz kadar kolay olmaya bilir. Bunun için bir stratejiye ve bu stratejiyi uygulayabilecek bilgi ve birikime ihtiyacınız var.


Like it? Share with your friends!

0 Comments

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Choose A Format
Personality quiz
Series of questions that intends to reveal something about the personality
Trivia quiz
Series of questions with right and wrong answers that intends to check knowledge
Poll
Voting to make decisions or determine opinions
Story
Formatted Text with Embeds and Visuals
List
The Classic Internet Listicles
Countdown
The Classic Internet Countdowns
Open List
Submit your own item and vote up for the best submission
Ranked List
Upvote or downvote to decide the best list item
Meme
Upload your own images to make custom memes
Video
Youtube, Vimeo or Vine Embeds
Audio
Soundcloud or Mixcloud Embeds
Image
Photo or GIF
Gif
GIF format